+ Vastaa ketjuun
Sivu 1 12:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 1 - 15. Tuloksia yhteensä 166.

Ketju: Miten tutustua, ja mistä ostaa animea/mangaa? Entä mistä tietoa noin yleisesti?

Ignis solus Kreifi:n avatar
    Liittymispäivä
    13.8.2001
    Sijainti
    Taivaallinen Paratiisi
    Ikä
    30
    Blogimerkinnät
    10

Exclamation Miten tutustua, ja mistä ostaa animea/mangaa? Entä mistä tietoa noin yleisesti?

Otsikoiden perusteella ei löytynyt kysymyksiini liittyvää ketjua, joten aloitan uuden.
    Olen jonkin verran katsellut animea muutaman kaverini luona, ja sitä heiltä myös lainannut. Tosin heilläkin sitä vain muutama kasetillinen, eivätkä niin hirveen hyvin tunne alaa. Siksi kysynkin täältä. Miten pääsisi tutustumaan animeen? Jostakin tietoa? Eihän sitä voi sentään alkaa sikaa säkissä ostamaan. Siis kaipaan jostakin tietoa animesta, leffa arvosteluita ja sen sellaista. Sitten on vielä toinen ongelma. Paikkakunnaltani ei saa mistään ostaa animea. Netistä en oikein paikkoja tiedä, ja tulee taas ongelma; mistä tiedän mikä on laadukasta ja mikä ei? Lähinnä tuo DVD puoli kiinnostaisi, kun sellainen vehjekkin on tullut henkittua.
    Kiitokset jo etukäteen. *hymyilee*

ps. Jos joku tosiaankin alkaa valittamaan, että tälläinen aihe on jo ollut vastaan näin: "Kinnittäkää hyvät ihmiset huoimiota niihin otsikoihin. Joskus ne eivät anna pienintäkään kuvaa sisällöstä." *jaksaa valittaa huonosta otsikoinnista*
    "Mmmwhmmwhhm..."

Moogle psaijai:n avatar
    Liittymispäivä
    6.11.2001
    Sijainti
    Helsinki
    Ikä
    26
    Blogimerkinnät
    5

Oletus

Itseasiassa mä en ole varma mistä sitä voi ostaa. Kyllä varmaan joitain kauppoja on josta sitä saa ja tietysti ulkomailta saa netin kautta mut en mä ainakaan selasta rupee tekemään.

Netti on tietysti paras. Jos löytyy kiintee liittymä niin netistä kannattaa jakea vaikkapa CD++:lla tai direct conneectilla. Niillä mä animeni haen ja hyvin on löytyny.

Oletus

No minä tiedän yhden paikan mistä saa Animea. [Tai siis tiedän muutamia, mutta niistä en ole niin varmoja JA ne on kalliita :P].
    http://www.filmifriikki.fi on hyvä paikka, ja siellä on pieni arvostelu DVD:tä kohti. Eihän siellä mitään kamalia määriä ole, mutta on siellä joitain todella hyviä sarjoja, mm. Neon Genesis Evangelion. Itse olen sieltä tilannut kaikki animet, yhden olen käynyt ostamassakin. Toimitusajat ovatkin sitten aivan toinen juttu.
    Jos maksat postiennakolla, varaudu Pitkään toimitusaikaan. Tietysti jos asut Helsingissä, voit käydä ostamassa paikan päällä.
    Jos sinulla/vanhemmillasi on mahdollisuus maksaa netissä, maksakaa. Postikulut hupenevat 2 euroon ja toimitusaika on Paljon lyhyempi, ensimmäisen kerran kun tilasin, se tuli viikonlopun aikana, eli perjantaina tehtiin tilaus, maanantaina se oli jo perillä.

Sitten on nämä Direct Connectit sun muut Kazaat.
    Niillä olen saanut suurimman osan animeistani.
    Direct Connect on oikein oiva vekotin.
    Nyt en muuta keksi, utta eiköhän tuossa ole tullut jo tarpeeksi, vai onko?

Kraut-sama Jackal von ÖRF:n avatar
    Liittymispäivä
    26.5.2001
    Sijainti
    Helsinki
    Ikä
    28

Oletus

Aitoa DVD-tavaraa voi olla vaikeaa saada Suomen aluevesirajojen sisäpuolelta, joten ulkomailta tilaaminen voi olla helpointa. Tässä joitakin käytännöllisiä osoitteita, jos ei tiedä mitä sarjoja kannattaa katsoa:

http://www.animenfo.com/
    http://www.animenewsnetwork.com/

Aloittaa voi vaikka järjestämällä AnimeNfo:ssa animet arvostelujen lukumäärän tai arvosanan mukaan ja etsimällä niistä pari mielenkiintoista. AnimeNfo:n arvostelut eivät tosin aina paljasta suoraan sitä, kuinka hyvä jokin sarja on, koska siellä on häiritsevän paljon nyyppiä, jotka antavat kaikille katsomilleen sarjoille pelkkiä ysejä ja kymppejä. Anime News Networkin arvosanat edustavat IMHO paremmin totuutta.

EDIT: linkkien kevätsiivous
    Viimeksi muokannut Jackal von ÖRF : 30.3.2006 klo 20:09:06

Bomb Nippe_R:n avatar
    Liittymispäivä
    14.3.2002
    Sijainti
    lappeen Ranta
    Ikä
    29

Oletus

Tämä dc-hubi on osoittautunut erittäin hyväksi:
    animeplanet.dns2go.com
    Mutta se ei huoli dc++ clienttiä (jos ei käytä tweakattua kuten minä ^^)
    DVD Box Officella on erittäin hyvät anime valikoimat, mutta se sijaitsee rapakon takana ja vaatii luottokortin...

Goblin RenTeR:n avatar
    Liittymispäivä
    15.7.2002
    Sijainti
    Kenkä - hellsink

Oletus

Jos asut Helsingissä (tai mahdollista käydä), on Fennica hyvä paikka aloittaa (Varoitus: voi tehdä hallaa pankkitilille!). Fantsun mangahylly ja kirjastot kannattaa myös tarkistaa. Jossain vaiheessa Ghost in the Shelliä kuulemma sai Anttilasta, mutta voi olla vain urbaani huhu.

Sit on pari yritystä Helsingissä/Tampereella jotka tuovat itse maahan tavaraa. (no tietty Fennica kans )

[edit1]

Ach joo, tietoa Anipike (jonka suomalainen mirrori http://anime.jyu.fi/anipike/ .

[/edit1]
    Viimeksi muokannut RenTeR : 16.7.2002 klo 9:19:14
    DAY SIXTEEN
    Legolas told me Aragorn is way into Frodo. Sam will kill him if he tries anything. Suggested to Legolas that we might want a leader who is less of a lech. Legolas then asked if I wanted to take a bath with him. Beginning to suspect that all that Elvish poetry about the glory of warrior-bonds between men just big cover-up for illicit spanking games.

-From the Very Secret Diary of Gimli, son of Gloin.

~Folk Music Band Medieval Dream - Muukalainen doing vocals, Yksisiipi whisking Keys and lead guitar, Crimson movin' the bass, Brain Power bouncing 2nd bass, Croppola banging and drumming for all he's worth and Me in penny whistle & Banjo!
    ~Valtuutettu hieroja. Asiakkaita: Yksisiipi.
    ~Pikkuveli of Crimson

EX-SOLDIER Crimson:n avatar
    Liittymispäivä
    20.6.2002
    Sijainti
    Rainbow Junction Shop
    Ikä
    24

Oletus Tahtoo tietää...!!!

Osaako joku kertoa mistä animesta tämä musiikki on:
    http://luisangel.animania.free.fr/Me...f_My_Heart.mp3
    Se on AIVAN IHANA mp3, ja tiedän tuosta vain sen että se ON jostain animesta, mutten tiedä mistä! Tahtoisin tietää.. Jos joku vaan tunnistaa...
    Min meinaan olen opetellut tuon sanatkin jo miltei ulkoa....

Viimeksi muokannut muumuu : 24.7.2002 klo 17:40:46

W I S H

Moogle psaijai:n avatar
    Liittymispäivä
    6.11.2001
    Sijainti
    Helsinki
    Ikä
    26
    Blogimerkinnät
    5

Oletus

Kannattasko lukee niitä sivuja vähän paremmin mistä sen voi ladatakkin. Siellä sanotaan et se on Meitantei Conanista.

Theme:
    Secret of my Heart

Anime:
    Meitantei Conan

Singer:
    Mai Kuraki

Comments:
    9th Ending theme

Rating:
    8.1 <> 10.0

//edit: Pitääpä ladata noi muukin biisit ja vaikkapa noi animet sit joskus.
    Viimeksi muokannut psaijai : 23.7.2002 klo 22:42:56

Oletus

Originally posted by RenTeR
    Jos asut Helsingissä (tai mahdollista käydä), on Fennica hyvä paikka aloittaa (Varoitus: voi tehdä hallaa pankkitilille!). Fantsun mangahylly ja kirjastot kannattaa myös tarkistaa. Jossain vaiheessa Ghost in the Shelliä kuulemma sai Anttilasta, mutta voi olla vain urbaani huhu.

Ei muuten ole huhu, vai mikäs tää Ghost in the Shell on mikä mulla on tuossa pienessä DVD-pinossa?-) Eikä Fennicaa kannata edes ajatella, ne ulkomaiset rotjakkeet on selvästi parempia. Joku kaveri vaan asialle ja saat kamasi paljon halvemmalla. Parhaimmillaan säästät jopa kymmeniä euroja jos ostat esim. DVDBoxofficesta etkä vaikkapa Fennicasta.
    We are Soldats.

Foot Soldier
    Liittymispäivä
    22.6.2002
    Sijainti
    Kasvatuslaitos

Oletus Näin Turun suunnalla...

Et sanonut mistä päin olet kotoisin, mutta ihan vinkkinä näin Turussa suhteellisen tasaiseen tahtiin käyvänä, että sarjakuvia löytyy todella hyvin Turun Fantsusta (sorry en muista osoitetta katso Fantsun kotisivuilta; siellä se on).

Sekä sarjakuvia että DVD:eitä löytyy (uutena) Alfa-antikva -nimisestä antikvariaatista, joka on Yliopistonkadun Mikaelin kirkon puoleisessa päässä.

Lisäksi Läntiseltä Pitkäkadulta löytyy DVD-divari, josta saattaa löytyä jotakin.

Hoen kuitenkin sitä samaa mitä muutkin ovat tähän mennessä sanoneet. Ulkomailta tilaamalla saa kaikkein "helpoiten" haluamansa tavarat. AnimeNation (www.animenation.com) on ainakin minun tapauksessani toimittanut tavarat moitteettomasti USA:sta asti. Archonia (www.archonia.com) on sekin ihan hyvä eurooppalainen.

Harkitse kuitenkin ensin tarkkaan ennen kuin tilaat ulkomailta. Siinä voi (ja tuleekin) yllätyksiä.... Trust me...
    There is a lake full of lots of seeeeeeeeeeeeaaaaaa!
    They call me Ciissi... I wonder why...
    Crimson is my pocketdemon (and half) from Personal Hell...

Oletus Re: Näin Turun suunnalla...

Originally posted by Cicero Jade
    Harkitse kuitenkin ensin tarkkaan ennen kuin tilaat ulkomailta. Siinä voi (ja tuleekin) yllätyksiä.... Trust me...
    Jaa mitä yllätyksiä? Itselleni ei koskaan ole mitään tapahtunut kun olen yhden tyypin avustuksella DVDBoxofficesta tilaillut tavaraa. Vain suomalaisissa paikoissa on tullut "mukavia" ylläreitä, kuten 10 kuukauden odotus jonka jälkeen rahojen palautuksessa on vaikeuksia. Kyllä, puhun nyt Laaserista.
    We are Soldats.

Foot Soldier
    Liittymispäivä
    22.6.2002
    Sijainti
    Kasvatuslaitos

Oletus

Jaa mitä yllätyksiä? Itselleni ei koskaan ole mitään tapahtunut kun olen yhden tyypin avustuksella DVDBoxofficesta tilaillut tavaraa. Vain suomalaisissa paikoissa on tullut "mukavia" ylläreitä, kuten 10 kuukauden odotus jonka jälkeen rahojen palautuksessa on vaikeuksia. Kyllä, puhun nyt Laaserista.
    Itselläni kävi niin, että kun tilasin USA:sta ensimmäisen kerran, kamat juuttuivat Turun pääpostin tullikonttorille. Ja kun ne saatiin tulli maksu oli yli 25 €...

Mutta toisella kerralla ei mitään tullimaksuja tarvinnut maksaa, vaan kamat lähestulkoon kannettiin kotiin. Ei mitään sen kummallisempia ylläreitä...

Lost Number Banjo_Bill:n avatar
    Liittymispäivä
    23.11.2001
    Sijainti
    Hellsinki, Finland

Oletus

Kukaan ei ole toistaiseksi maininnut Pientä Leffakauppaa.
    On halvempi kuin Fennica (mikä ei ole kovinkaan ihmeellinen temppu), johtunee lähinnä siitä, että he ovat keksineet tilata tavaraa Australiasta. Esim. yksi uusi Evangelion DvD maksaa n. 27 euroa (vrt. Fennica jotain yli 40 euroa).
    Laaseri on nykyään täysi kakka. Ulkomaisia mestoja en ole kokeillut, mutta täällä mainitut vaikuttavat hyviltä.

Oletus

Originally posted by Cicero Jade

Itselläni kävi niin, että kun tilasin USA:sta ensimmäisen kerran, kamat juuttuivat Turun pääpostin tullikonttorille. Ja kun ne saatiin tulli maksu oli yli 25 €...
    No noin käy vain jos tilaa paljon yhdellä kertaa. Sen takia ne tilataankin yksitellen. Monet paikat jopa lähettävät ne sillä tavalla, ettei tule mukavia ylläreitä.
    We are Soldats.

Foot Soldier
    Liittymispäivä
    22.6.2002
    Sijainti
    Kasvatuslaitos

Oletus

No noin käy vain jos tilaa paljon yhdellä kertaa. Sen takia ne tilataankin yksitellen. Monet paikat jopa lähettävät ne sillä tavalla, ettei tule mukavia ylläreitä.
    Tuo ei ole totta! Toisella kerralla jolloin ei ollut noita tullimaksuja olin tilannut noin sadan dollarin edestä enemmän tavaraa. Että älä puhu tuollaisia!
    Sitä paitsi yksittäin tilaaminen tulee pirun paljon kalliimaksi pidemmän päälle! Postimaksut ja pankkimaksut ynnä muut sellaiset kivat lisämaksut tuottavat kaikkein eniten niitä ongelmia.

Usko nyt jo viimeinkin! Kokeiltu on monta kertaa!

Yksi huutomerkki per lause riittänee.
    Viimeksi muokannut muumuu : 30.8.2002 klo 18:37:59

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä