+ Vastaa ketjuun
Sivu 1 53:sta 1231151 ... ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 1 - 15. Tuloksia yhteensä 786.

Ketju: Viimeisin ostamanne peli(t) & kommentit

Goblin
    Liittymispäivä
    11.4.2004
    Sijainti
    Garden of the Gods
    Ikä
    26

Oletus Viimeisin ostamanne peli(t) & kommentit

Ajattelin jatkaa samalla linjalla kuin tähänkin asti, eli yrittää karsia turhia kysely -topikkeja tekemällä niistä tiiviimmän ja asiapitoisemman paketin.

Täällä voisimme kommentoida uusimpia ostoksiamme ja kertoa faktoja näistä. Pysytään kuitenkin kommenteissa, ja laitetaan syväanalyysit pelien omakohtaisiin topikkeihin. Tällä en tarkoita että tänne olisi tarkoitus kerätä pelkästään kahden rivin vittuiluja, vaan ihan perusteltua asiaa.

Ostopäätös -topikin tyyliin, täälläkin on konsoli vapaa, ja PC-pelienkin kommentit tervetulleita. Tällä kertaa PC ei kuitenkaan ole konsoli.

Jos nyt koet välttämöntä tarvetta spoilata topikkia, niin käytä laatikkoa siihen. Pyritään kuitenkin pitämään tämä topikkia suhteellisen siistinä, eikä lähdetä arvosteluja kirjoitttamaan.

FF-peleillä täällä on omat alueensa, kommentoidaan niistä siellä.

/ Minä voisin tähän vielä lisätä, että perustelkaa ja kertokaa pelistä enemmän. Pelkää "pelin juoni oli hyvä" tai "ykkönen oli paljon parempi kun se oli pidempi" kommentit ei riitä. Tätä ketjua valvotaan tiukemmin kuin edellistä "viimeksi ostamanne peli(t)" -ketjua. Spammi yritykset tapetaan siis armottomasti.

Edit: Hymiö pois pilaamasta alustusta, mistä lie sinne joutunut.

Muokataan nyt aloituspostia sitten että kaikki ymmärtävät. Tämä ketju on alkanu viimeaikoina täyttymään viesteistä joissa mainitaan pelin nimi ja "hyvä peli" kommentti ja se ei riitä. Kun kerrotte ostamistanne peleistä, niin kertokaa niistä aivan kuin arvostelisitte ne. Pelkkä "hyvä äänimailma" tai "hyvä taistelusysteemi" on aivan yhtä huono perustelu kuin "hyvä peli" jos ette kerro mikä siinä äänimaailmassa tai taistelusysteemissä on hyvää. Ei viestin tarvitse hehtaariposti olla, mutta yrittäkää saada edes jotain oleellista pelistänne irti. -Jubei
    Viimeksi muokannut Jubei : 7.4.2006 klo 7:23:41

Tonberry King Maduin:n avatar
    Liittymispäivä
    29.9.2001
    Sijainti
    Jyväskylä
    Ikä
    27

Oletus

Xbox+2 ohjainta+Halo, Ninja Gaiden ja Midtown Madness 3+2 kuukautta ilmaista Xbox-live aikaa hintaan 250€

On tullut pelattua noita kahta ensimmäistä paljon, Midtown Madnessiin en ole edes koskenut. Puhun Halosta ensin.

Halo(nen hih) on kuin onkin mainio peli, hypetetty liikaa kylläkin mutta silti mainio peli. Aseita minun makuuni olisi saanut olla enemmän, mutta kyllä näilläkin pärjäsi hyvin. Vaikeutta riittää, pelasin helpoimmalla läpi mutta huomasin että vaikeammalla tasolla olisin kuollut jo pariin otteeseen. (Etenkin the Library kentässä) Ihastuin täysin käsikranaatteihin ja plasmakranaatteihin. En tiedä miksi mutta se on aina yhtä kuolattavaa nähdä kun vastustajat lentelee :3~~ Juonella peliä ei ainakaan ole pilattu, tässä on jopa mainio sellainen. Opein vihaamaan erästä typerää robotia joka...On vain ärsyttävä. Kentät ovat laajia, hyvä juttu, ei ole aina mukavaa pelata pelejä joissa ollaan vaan pienillä käytävillä. Huono jos on liian pitkä matka ja ajoneuvosta ei tietoa.

Ajoneuvoista kehuja myös, sillä niistä riittää hauskuutta pitkäksi aikaa. Kaverin kanssa pelleiltiin jeepeillä ties kuinka kauan. Ghosteilla (sellainen leijuva alus) taas ei, koska ne tuhoutuvat aika helposti ja, no, ne on aika hyödyttömiä. Ei nopeita, ei tarpeeksi hyvää tulivoimaa makuuni ja ei hauskuutta. Sitten, ihq Scorpion <3 Se on tankki. Need I say more? Monipelissä on paljon tekemistä, koska on lipunryöstöstä ties mihin kyhäelmään, en muista noita kaikkia edes. Nyt pakko antaa haukut kyllä, että kenttäsuunnittelua oisi voinut parantaa, sillä näkee usein samanlaisuuksia ihan liikaa. Miettii vain että "enkö käynyt täällä jo...?"

Sitten Ninja Gaiden. PERKELE tää on vaikea peli, jämähdin ekaan pomoon 2 päiväksi mutta onnistuin, kun opein mistä VÄISTETÄÄN. Kiitos peli kun opetit tuon JÄLKEEN pomotappelun. Mutta nyt asiaan. Peli on uber, Ryu Hayabusa osaa tehdä ties kuinka uskomattoman hienoja liikkeitä eikä tappele pelkästään miekan avulla. Tässä pelissä ei kannata löysäillä, sillä tavallinen sotilaskin voi laittaa niin pahasti hanttiin ettet edes huomaa. Move with causion. Peli ei ole pelkästään taistelua, sillä tässä on justiinsa sitä NES aikaisten Ninja Gaideneiden tasoloikkailua seiniltä seinille. Itse en ole ajautunut kenttiin jossa tarvittaisiin moista kykyä melkein koko ajan mutta tiedän että moinen tulee. Liiallinen "kikkailu" kostautuu, olen huomannut sen, ei kannata koko ajan hyökätä aggressiivisesti, vaan välillä täytyy vaan mennä karkuun ja/tai suojautua. Pomotaistelut ovat aika erikoisia, tapoja olen löytänyt monia hoidella pomoja, saa itse päättää millaista taktiikkaa haluaa käyttää. Sanon vaan että vaikka pomot kuulostaisivat helpoille, sitä ne ei ole. Ei ainakaan kaikki. En suosittele kaikille, etenkään niille joilla on heikot hermot. Tämä kun saa heidät hermostumaan enemmän kuin parit kerrat.

Unohdin, sain samaan aikaan Dynasty Tactics 2 pelin PS2:lle. Itse olen suuri Romance of Three Kingdoms fani (tarkoitan nyt historiallisesti) ja tietenkin ihastuin tähän peliin. Hienoa nähdä että olen strategistin osassa ja ohjaan suuria sotureita, kuten Dian Wei, Zhang Liao, Zhao Yun ja Gan Ning. Pelattavuuskerroin on suuri, koska pelissä on neljä puolta (Wu, Shu, Wei ja Lu Bun dynastia) ja jokaisella on kolme endingiä. Ainakin. Tämä peli on minulle tärkeä <3
    Viimeksi muokannut Maduin : 7.7.2004 klo 13:46:31
    "Sors salutis et virtutis mihi nune contraria, es affectus es defectus, semper in angaria.
    Hac in hora sine mora cordis pulsum tangite, quod per sortem sternit fortem, mecum omnes plangite."
    "Fate opposes me in vitality and morality, driven on and weighted down, always in shackles.
    At this hour without delay pluck the quivering strings; because fate punishes the player, all I ament with me."
    ~ Carmina Burana

Tonberry King Roskapussi:n avatar
    Liittymispäivä
    20.1.2004
    Sijainti
    -
    Ikä
    22

Oletus

Kaksi uusinta tulokasta on NHL2004 ja Hitman: Contract. (Miten lie kirjoitetaan..) Molemmat pelit Ps2:lle.

NHL-peleistä olen aina tykännyt. Kaverin kanssa tuli 2001:stä ja 2000:tta pelattua todellakin paljon. NHL 2004:stä pidän erittäin paljon. Kontrollit on hyvät, eikä peli ole enää lähellekkään arcademainen, kuin aikaisemmat osat. Erittäin hyvä juttu on myöskin, että pelistä löytyy SM-liiga. Sen lisäksi Saksan DEL-liifa ja Ruotsin Elitserien. Pelattavaa siis riittää. Dynasty Mode on kanssa loistava uudistus, kuten myös VIP-tilastot. Niitä on mukava seurata.
    Hyvä peruspeli, jota jaksaa pelata.

Toinen uusi pelini Hitman. Tämä peli oli kyllä minulle pettymys. Peli on ainakin minulle todella vaikea. Kenttiä olen joutunut menemään läpi tappamalla kaikki viholliset. Se kun ei todellakaan ole pelin tarkoitus. Peli on todellakin vaikea, mutta se palkitsee myöskin. Kun keksit (jos keksit) miten ongelma pitää ratkaista, niin ah sitä tunnetta.
    Peli on graafisesti hyvin näyttävä ja kontrollit toimii ihan hyvin. Tarina tosin on vähän köykäinen, tosin se ei liene tuossa pelissä se pääasia.
    Tuo peli oli tosiaan itselleni pettymys. Odotin ostaessa jotain parempaa. Siitä puuttuu "se jokin", joka pakottaa pelaamaan peliä. Ei mikään huono peli mutta... Ei.

Ignis solus Kreifi:n avatar
    Liittymispäivä
    13.8.2001
    Sijainti
    Taivaallinen Paratiisi
    Ikä
    30
    Blogimerkinnät
    10

Oletus

Uusin saamani peli on PS:n The Legend of Dragoon. Peli on nyt työn alla, enkä ole sitä kovinkaan intensiivisesti pelannut - kiireitä, poissa kotoa ja olen kuitenkin pelannut tuon pelin aikoinaan läpi. Aika perinteistä ropeiluahan tuo on, mutta erittäin laadukkaasti toteutettuna. Aikoinaan peli sai huonot arvostelut, eikä pelistä tullut kovinkaan tunnettu/suosittu, mitä en oikeasti voi käsittää, kyseessä on kuitenkin keskitasoa laadukkaampaa ja mielenkiintoisempaa ropeilua.

Ostinpa tuossa myös GameCuben ja Windwänkkerin, joista jälkimmäisen myin pois. Pitää varmaan alkaa tutustua GC:n pelitarjontaan, ettei kone ihan turhaksi muovipussiin jää.

//Kiitoksia Puritylle tarkkaavaisuudesta.
    Viimeksi muokannut Kreifi : 31.7.2004 klo 18:15:51
    "Mmmwhmmwhhm..."

Moogle pehmo:n avatar
    Liittymispäivä
    3.4.2003
    Sijainti
    St. MicHell
    Ikä
    25

Oletus

Kiitos kesätyön on tullut osteltua taas useampi peli.

GC+ Zelda collector's edition.
    Ajattelin vähän laajentaa pelireviiriä uudella konsolilla, muutenkin Gamecuben hankinta on ollut mielessä pitkään. Tällä hetkellä Zeldoissa on käsittelyssä ocarina of time, joka on siis ensimmäinen varsinainen kosketukseni zelda sarjaan. Voi olla että minua ei enää kiinnosta vanhemmat pelit yhtä paljoa kuin uudet, tai sitten Zeldat eivät vain kolahda niin kuin pitäisi. Majora's Mask:ia pelasin alusta ensimmäiseen kaupunkiin tallentamatta, eikä alku tehnyt kovin vahvaa vaikutusta minuun, sillä olen aina inhonnut aikarajoja peleissä. Drakengardissa ne olivat eri asia, sillä yhtä kenttää kohden oli tunti aikaa, vaikka kentn läpäiseen 15-20 minuutissa. Varmasti pelaan em. Zeldat läpi, mutta noista nintendo versioista en tiedä. Tämän yhteydessä oli Wind Wakerikin ostoslistalla, mutta se lykkäätyy nyt hieman sivummalle.

Syberia(ps2)
    Peli on kiinnostanut siitä lähtien kun se tuli markkinoille, mutta sen löytäminen oli netistä vaikeampaa. Omistan kaikki Broken Swordit, joten odotin tältä hieman samanlaista peliä kuin BS3. Peli on osoittaitunut juuri sellaiseksi kuin oletin; vaikeat pulmat ja hyvä juoni. Tässä ja BS sarjassa on melkein pakko välillä turvautua GameFaqs.comin apuun, muuten peli menee puuduttavaksi juoksemiseksi paikkojen A-D välillä. Ainut suuri miinus pelissä on jäykkä ohjattavuus, mutta sen korvaa hienot maisemat.

Viewtiful Joe(gc)
    Tätä yritin ensimmäisen kerran pelata Adult tasolla ja pärjäsin suhkoht hyvin. Päätin aloittaa pelin alusta Kid tasolla, sillä ensimmäinen suurempi vastustaja (helikopteri) tuotti suuria vaikeuksia. Shell Shade(miten se ikinä kirjoitetaankaan) näyttää pelissä hyvältä, samoin Bullet Time on erittäin näyttävää. Peli on juuri sellaista mene eteenpäin, tapa viholliset meininkiä josta pidän, varsinkin kun peli on loppujen lopuksi 2D, joita ei nykyään kovinkaan montaa ilmesty. Pelin pelattua, kyllä ymmärtää miksi se on niin kehuttu.

And don't forget to kill Tim. Grove:n avatar
    Liittymispäivä
    4.5.2004
    Sijainti
    Rovaniemi
    Ikä
    21

Oletus

Viimeksi ostin Baldur's Gate: Dark Alliance 2:en. Ei se kyllä varmaankaan kauheasti eroa 1:stä sillä se ainakin on pelkkää mätkintää kokoajan eikä saa missään välissä levätä ja oleskella rauhassa. Mutta kuitenkin koska olen Roolipeli fani niin on se ihan hyvä. Aseet on hyvät, taistelut ovat hyvin toteutetut ja pelissä on helpot kontrollit. Hyvä hankinta roolipelaajille, mutta ei välttämättä kannattava ostos muille.
    Viimeksi muokannut Darksidez : 1.8.2004 klo 16:12:07

Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me; your rod and your staff they comfort me.

You remind me of a poem I can't remember, and a place I've never been to, and a song that may never have existed.

Oletus

viimeksi taisin ostaa ton Tony Hawk's Under Grounding PS2:selle.
    ja ihan hyvä peli on, mutta tosin kun olen näitä tietokone-toni-haukka miehiä, niin ohjaus on hieman oudon tuntuinen, ja jotkut tehtävät tuntuvat lähes mahdottomilta. mutta peli on hyvä, ja juonessa on pari hauskaa valopilkkua, kuten
    Spoiler!
    kun on vetänyt pelin kertaalleen läpi, ja kun aloittaa uudestaan, niin vikan tehtävän sijaan, peli hahmo lyö Ericiä turpaan.

tuo spoileri koskee ihan THUG:in loppua, eli ne jotka on vasta alottanut tai eivät ole peliä 2 kertaa läpi vetäneet, karttakaa henkenne ja peliilonne uhalla.

Bomb Dmn:n avatar
    Liittymispäivä
    18.4.2004
    Sijainti
    The pit
    Ikä
    23

Oletus

Viimeksi ostamani peli taisi olla Metal gear solid 2 (PS2). Pelissä on aika hyvä juoni vaikkakin Mgs1 oli minusta parempi. Mgs2 juoni muuttui lopussa hieman sekavaksi, itseasiassa hyvin oudoksi joka ei ollut ratkaisu minun mieleeni. Peli oli myös aika lyhyt, pelasin sen 2 päivässä läpi normaalilla. Muuten peli on vallan mainio ja 29e hintalappu ei paljon lompakkoa keventänyt .
    Viimeksi muokannut Dmn : 9.7.2004 klo 18:14:33
    "Dreams die in silence and piece by piece you go with them"

Oletus

Kävinpäs ostamassa Legend of Kartian PS1:lle (maksoi jotain 14 euroa). En ole vielä hirveästi pelannut (tutoriaalit ja hieman alkua), mutta tähän mennessä vaikuttaa tosi hyvältä. Myyjä sanoi itsekin pelanneensa kyseistä peliä joku aika sitten todella paljon Tarina vaikuttaa mielenkiintoiselta ja maailma on omaperäinen. Taikasysteemi ja erilaisten esineiden- sekä olentojenluomissysteemit tuntuvat vaan aluksi melko hankalilta (ainakin minulle). En ole ennen juurikaan TRPG:tä pelaillut, joten mielenkiinnolla odotan mitä pelillä on annettavana

Edittaan myöhemmin lisää kommentteja, kunhan pelailen peliä hieman eteenpäin...

Tonberry King Zarin:n avatar
    Liittymispäivä
    26.8.2002
    Sijainti
    Espoo
    Ikä
    25

Oletus

Tässä on parikin peliä saatu, joten niistä kommentteja

Jak II: Renegade (PS2)

Naughty Dogin suht suositun Jak and Daxter -tasoloikan jatko-osa sekä ensimmäinen Jak-sarjan peli jota olen pelannut. Muutama tehtävä on menty läpi, ja vaikuttaa melko hyvältä peliltä, hahmot ovat hauskoja ja tehtävät sopivan haastavia, ainakaan vielä ei ole mitään turhauttavia tullut vastaan. Myös itse Haven City on vaikuttava, kaupungissa kiitureilla ajelu on lystiä

Sword of Mana (GBA)

Ajattelinpa että pitäisi jotain muutakin kokeilla GBA:lla pelkän Pokémonin lisäksi ja päätin hankkia tämän Square-Enixin RPG:n joka on ymmärtääkseni restauroitu versio ensimmäisen GB:n muinaisesta Final Fantasy Adventuresista alias Seiken Densetsusta. En ole vielä ehtinyt kovin pitkälle peliä edetä, pelissähän voi valita kahden eri hahmon väliltä jolla aloittaa pelin, alku oli mielestäni vähän outo mutta muuten peli vaikuttaa ihan hyvältä
    I find your lack of faith disturbing

Hornless vegeta:n avatar
    Liittymispäivä
    21.2.2004
    Sijainti
    Dota
    Ikä
    23

Oletus

Soul Reaver 2:

Ostin tämän, koska sain sen halvalla ja olin pelannut Blood Omen 2. Peli on ollut kyllä ihan hyvä, mutta jokin siinä mättää, en tykkää pelata Razielilla niin paljoa, kuin Kainilla. Razielissa ei ole niin paljon karismaan ja eihän se ole edes vamppyyri, niin kuin Kain. Aika matkaus on tosin hyvä idea ja henkimaailma, mutta minä koen sen äärinmäisen ärsyttäväksi. Taistelu systeemikin on ihan hyvä, ukkoja on muka teleittaa. Peli ei vaan ole iskenyt minuun niin hyvin.

Oletus

Hmm.. Uusin aito peli on Final Fantasy Chronicles. Sisältää siis Final Fantasy IV:n ja Chrono Triggerin. Pelihän on NTSC/Usa versio. Hintana oli 36€ ja ostin huuto.netistä. Ostin vain Chrono Triggerin takia, koska sitä peliä olin etsiskellyt aika pitkään ja sitten tajusin, että se on siinä mukana kokonaisuudessaan.

Chrono triggerin pelasinkin heti läpi ja oli hyvä peli. Huomaa, että samalta tekijältä kun FF:t koska peli oli melkein täysin samanlainen lukuunottamatta aikamatkustusta joka oli miinus pelissä. Sidequestit sun muut tehtävät olivat loistavia. Siinäpä se, mieluummin pelaan kuitenkin FF:iä.
    Seuraava hankinta voipi olla joko PS2 tai sitten Chrono Cross.
    wtf?

Ultimaattinen Snake mogvisti:n avatar
    Liittymispäivä
    9.1.2004
    Ikä
    23

Oletus

Freedom Fighters

Olin pelaillut tätä aikaisemmin kaverini luona ja olin jäänyt koukkuun välittömästi. Rahaa oli lompakossa reilusti ja divarikin oli vieressä, joten mitä odotin. Marssin sisään ja huomasin hyllyssä käytetyn Freedom Fightersin PS2:lle vain 20 euron hintaan. Pelissä ei ollut naarmun naarmua joten hommasin sen ja en ole katunut, sillä peli on mahtava aina grafiikoista pelattavuuteen asti.

Voin suositella tätä peliä kaikille toiminta/ räiskintäpelien ystäville. Koko komeuden kruunaa mahtava " Värvää ja komenna " systeemi, jossa saa komentaa omia taistelijoita. Siinä ei ole vihollisilla paljoa sanottavaa kun ryhmä vapaustaistelijoita tulee konekiväärit laulaen nurkan takaa vastaan !

Eli lyhyesti. Suosittelen kaikille toiminnan ystäville ja neuvostoliittolaisten vihaajille . Kannattaa ottaa riski ja kokeilla tätä peliä, sillä et tule pettymään!

Oletus

Chrono Cross

Tätä helmeä olen jo kauan metsästänyt ja nyt sitten vihdoin sanoin tämän viimeviikolla. Kaikenlisäksi halvalla lähti, kiitos siitä Dreamerille :]. Valitettavasti en ole paljoa kerennyt pelata tätä kaiken muun kiireen ohella. Kerron nyt kuitenkin kahden tunnin pelin jälkeen ensivaikutelmat pelistä.

Peli lähti aluksi aika vauhdikkaasti liikkeelle ja olin jonkin aikaa pihalla taistelusysteemin kanssa vaikka olin ennen nähnyt, kun kaveri on tuota pelannut. Nopeasti kuitenkin opin systeemin ja pääsin hyvin peliin mukaan. Taistelusysteemi on hyvä ja tykkään siitä. Taikapuoli onkin sitten vähän oudompi, kun elementtejä eli taikoja löytää arkuista, saa taisteluista tai niitä voi ostaa kaupasta. Uusi asia minulle ja hieman toi tulee vaatimaan totuttelua. Taisteluista tykkään, kun niissä pitää niitä hyökkäyscomboja tehdä. Tykkään, kun taistelussa pitää tavallaan itse vääntää niitä tehokkaimpia iskuja ja lopuski liittää niihin taikoja.

Peli näyttää hienolta vaikka aika vanha peli on jo. Musiikit on Final Fantasyiden tasolla ihan reippaasti. Joo omistan Soundtrackin joten tiedän. Editoin tähän sitten lopullisen mielipiteeni pelistä, kunhan pääsen sen ekana läpitse.

Oletus

Ostin Final Fantasy Originsin, joka tietenkin sisältää FF1 ja FF2. Pidän nykyään FF klassikoista, mutta koneella klassikot eivät toimi. Se onkin syy miksi ostin FFO:n.

Pidän I:n ja II:n parannellusta grafiikasta. Taikojenkin animaatiot ovat mielestäni tosi kivat. Ainakin I:n on saanut myös uusia väli animaatioita kun jotain tapahtuu(vaikka esim. silloin kun saa ilmalaivan).

II ei ole vielä innostanut, en ole vielä edes mennyt I läpi. Olen aloittanut jo II:ssa seivin, mutta sitä on tosin pelattu 30min.

"When life kicks you in the pants, take 'em off. "

Kiitos setistä Astralberry.

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä