Eri kyseessä on Stephen Kingin kirjoittama fantasiasaaga, joka on ihan erityyppistä kuin mihin Kingin tuotannossa on totuttu. Ei tämä välttämättä päihitä David Eddingsiä tai Tolkieniä ja mitä niitä muita onkaan, mutta kuitenkin ihan mukiinmenevää fantasiaa, jossa sekoitetaan niin nykyaikaa kuin toista aikaakin (ehkä jopa tuhansia vuosia meidän ajastamme eteenpäin). Tämä saagahan on seitsemän kirjan mittainen ja niistä on suomennettu neljä. Kolme muuta on julkaistu/julkaistaan tämän vuoden aikana Yhdysvalloissa, joten noiden suomennoksia saa odottaa, mutta niitä odottaakin sitten vesi kielellä.
Ai mitä mieltä minä olen tästä saagasta. No, ensimmäinen kirja (Musta torni I) ei ollut niin hyvä, kun siinä kaikki oli vielä niin epäselvää, mutta toisen kirjan(Musta torni II: Kolme korttia pakasta) olin myyty mies ja kolmas kirja (Musta torni III: Joutomaa) menikin sitten alta aikayksikön ja nyt odottelen, että tulisi tuo tilaamani neljäs kirja (Musta torni IV: Velho) kirjastoon. Sen jälkeen joudunkin odottelemaan pitkän aikaan, ennen kuin pääsen loppuja lukemaan. Eli ne, jotka ei ole näitä vielä lukenut, niin odottakaan ainakin vuosi, ennen kuin rupeatte lukemaan oita, sillä muuten saatte odottaa liian kauan, että pääsisitte jatkamaan lukukokemustanne.

Vastaa siteeraten